2013. április 11., csütörtök

Az utóbbi idők általam felfedezett és jónak talált zenéinek közlése

Remélhetőleg nem fog olyan előfordulni amiről korábban már írtam csak elfelejtettem, ha mégis az sem baj, ezek olyan muzsikák, melyekre érdemes minél többször felhívni a jó zenéken amúgyis gyéren nyugvó figyelmet...

Parenthetical Girls

Ismeritek a Lastfm-et? (Ha nem, íme a link hozzá. Ez egy olyan oldal, ahol még a legismeretlenebbnek hitt együttesek is megtalálhatóak, találsz róluk infókat, és ami a legjobb, egy alkalmazással a profilodra viszi, hogy mit hallgatsz, és annak tükrében ajánl olyan zenéket, amik nagy valószínűséggel tetszhetnek, mert valamiben hasonlóak ahhoz amit te hallgatsz...így lehet baromi jó együttesekre találni. Micsoda reklámszöveg! Persze ez nem rábeszélés akar lenni csak hasznos szerintem.
Szóval amikor megnéztem, mit írnak a XiuXiu-ról, ott találtam ezt az együttest is. Ez már eleve elég sokat elárul a stílusukról, ráadásul volt már közös projektjük is, ami nem meglepő...
A XiuXiuhoz képest kevésbé elektronikus hangzású, kevesebb hangszert vetnek be, de ők is kedvelik a random zajongást és csörömpölést. Nyilván két különböző együttesről van szó, az énekeseket nem érdemes összehasonlítani, a PG énekese egy elég széles hangskálát produkáló képességgel megáldott (sztem ezt tudnám még ennél is nyakatekertebben írni...) úrfi (ha láttok róla videót, tudni fogjátok...), nem mellesleg nem nagyon kell feljavítani a stúdiófelvételekhez, legalábbis az alapján amit koncertekről láttam, alapból tisztán énekel...



Zola Jesus (alias Nika Roza Danilova)

Azt hiszem, ő a legeslegújabb felfedezések közé tartozik,nem tudom miért nem hallottam róla korábban, hiszen már elég régóta ténykedik ráadásul elég könnyen feldolgozható zenét csinál (ez még véletlenül sem jelent rosszat, csak simán elképzelhető lenne pár száma, hogy aktuális nagy slágerként mindenhol azt nyomassák...). Akkor találkoztam lényével először, amikor random What's in my bag részeket néztem a youtube-on, és érdekesnek találtam az ő választásait, kíváncsi lettem, milyen zenéje van, belehallgattam... egészen jó!
Kicsit retró hangulatú, a '80-as évek jutnak eszembe az ütem és énekstílus miatt, amúgy egy fiatal, asszem 24 éves lány mély, néha már-már rekedtes hanggal. Elég különleges.
Popos-elektronikus-rockos-sokmindenfélés-kísérletezős.



Bohren und Der Club of Gore

Ez viszont már elég régóta egy rongyosra hallgatott dolog nálam, nem tudom, miért nem írtam róla korábban...
Német darkjazzegyüttes (amikor már azt hittem, hogy a kortárs németek nem tudnak jó zenét csinálni... ez az első, és eddig egyetlen példa arra, hogy tévedek... de ha van más tényleg jó (ok, ez elég szubjektív...) Német honból származó muzsika, nagy örömmel hallanék felőle.), mélységesen sötét hangulattal, gyakran repetitív, időnként minimál, lemezeik még véletlenül sem egyhangúak.



Sleep Party People

Kissé pszichedelikusan melankolikus nyulakról van szó. Elektronikusan nyújtott/elmosott/torzított, magas, panaszosan csengő ének kíséretében az állandó ütemet adó dob és általában gitár + szinti + zongora és egyebek... Nagyon-nagyon-nagyon-nagyon szép, fülbemászó dalaik vannak, ha egy számot meghallgattál tőlük, nagy eséllyel pár napig az fog járni a fejedben, ami az érdekes benne hogy nagyon könnyen átragad az emberre a hangulatuk (most magamból indultam ki...), én amúgy örülök ha éppen tőlük jut eszembe véletlenszerűen egy szám napközben.

(azokkal a lomhán lengő nyúlfülekkel egész jól lehetne hipnotizálni...)



Még sok ilyen zenés bejegyzés lesz, mert rengetegről van mit írnom!
Minden jót!
(Valamiért olyan érzésem van, hogy baromi kreténül fogalmazok... valszeg azért, mert úgy is van...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése