2012. augusztus 26., vasárnap

Zenék amik mostanság éjjel-nappal szólnak nálam

...és remélhetőleg a szomszédaim is szeretik.

Ööö... azért magyarázkodom kicsit, ha valakit érdekel (ha nem, görgess le, és ott kezdődik a lényeg): ebben a kb. 1 hónapban szinte minden majdnem volt: anyám majdnem ideköltözött a húgommal, emiatt én ténylegesen átköltöztem egy hétre a nővérem volt szobájába (ami kb. 1,5x3 m-es, szal elég viccesen nézett ki + az egész szobámat kiürítettem, legalább egy hetembe tellett mindent oda-vissza pakolni, mert az utolsó fél órában derült ki hogy mégsem, amikor már a csengőszót vártam...), nekünk meg ezek után majdnem el kellett költöznünk, stb....
De most teljesen nyugi lett, azt leszámítva hogy nincs melegvíz pár napja... legalább tökélyre fejlesztettem a felforraltvizeslábasbólszivaccsalfürdést. Dzha!

Ééééés egy jó hír(nekem) : Felvettek oda ahova akartam menni, szóóóval most 3+2 évig filozófiát, vallástörténetet és egyebeket fogok tanulni, ez nagyon jó dolog, hiszen évek óta érdekelnek ezek a témák, és tudom hogy szívesen fogom tanulni... ráadásul ha jól sakkozom a szabadidőmmel, a fősulin elkezdhetek kínaiul tanulni (és nagyon remélem, hogy a japánnal egy órám sem fog ütközni...)!


A zenék:
Egyébként úgy találtam őket, hogy éppen egy cdborító alapján kerestem egy együttest a youtube-on (képtelenség), amikor csak úgy belehallgattam egy random felbukkanó számba egy másik bandától, és nagyon megtetszett, ezért megnéztem, hogy aki feltöltötte a videót milyen más zenét rakott még fel... alig ismertem közülük valamit, a többség csak pár éve működő együttes/zenész volt, és majdnem mindegyik baromi jó volt, így gyorsan kiválogattam azokat, amikről tudtam hogy képes lennék végtelenségig hallgatni őket.
Tehát nekem ezek újdonságnak számítanak, remélem, valaki talál köztük olyat amit szívesen hallgatna később is.
Ja, és úgy sikerült ez az összeállítás, hogy mindegyiknél női énekes van... nem is baj, mert azt vettem észre, hogy az utóbbi pár hónapban teljesen átbillentem a férfi énekesekkel teli részlegbe... ez most egészen frissnek hat így.

Ééééés, még várható lesz több zenei bejegyzés (amúgy tudom, hogy annyira nem érdekel ez titeket, csak abban reménykedem, hogy van legalább egyvalaki akinek ez hasznos... meg amúgyis akarok róluk írni) (a könyvről azért nincs még bejegyzés, mert nem gondolkodtam, mielőtt kölcsönadtam valakinek... ha visszakapom, kész lesz az írás... bocsi!)

Nedry

3 tagú londoni központú együttes, nevüket a Jurassic park egy túlsúlyos figurájáról vették.
Énekesük japán származású, de persze ő is londoni, és angolul énekel... a neten kb semmi dalszöveget nem találtam tőlük, de hallásra úgy tűnik, azért van pár szám, amiben fel-fel bukkan néhány japán nyelvű mondat.
Triphop/elektronikus muzsikát gyártanak, a számok változatosak, ráadásul ha eleget hallgatja az ember, könnyen egész nap ez járhat a fejében, tehát mondható, hogy karakteres dallamaik vannak. Ez év márciusában jelent meg újabb lemezük : In a dim light.
Amúgy néha hasonít az énekes hangja Björk-ére.





Trespassers William

Jelenleg úgy tűnik, feloszlott amerikai übernyugis-indie rock együttes, ami kakukktojás, mert kb. 15 éve alakultak... nem is értem, hogy kerülhették el a figyelmem...
Nevüket a Micimackó egyik története inspirálta.
Különösen jó háttérzene bármilyen számítógépes ténykedéshez vagy alváshoz, mert nagyon megnyugtató és szép zene, ráadásul az énekes álomszerű hangja is megerősíti az egészet.
Egy új album valamikor a jövő hónap tájékán fog felbukkanni tőlük.
Az egyetlen problémám az velük, hogy elég hasonlóak a számaik.





Laurel Halo

A név egy huszonéves csajt takar, akiről bármilyen képet látsz a neten, az nagy valószínűséggel mutatni fogja a sokméteres haja antigravitációs képességét. A felállás úgy néz ki: egy hajrázó csaj bő pólóban, előtte egy kompakt hangstúdió, és ontja magából a különösebbnél különösebb nyers hangzású elektronikai zajokat és dallamokat, amik végül baromi jól összepasszolnak. Az ének sem túl finomkodó (bár elég sok benne időnként a hajlítás, valamiért az afrikai törzsi énekek jutnak eszembe róla... de nem olyan).
Ő is pár hónapja adta ki az új, Quarantine névre hallgató lemezét.
Egyébként ahogy láttam a youtube-os visszajelzésekből, ő is kb. olyan mint a Xiu Xiu, vagy valakinek tetszik ez a káosz, vagy utálni fogja.





Hanne Hukkelberg

Ok, ős sem ma kezdte a zenélést, hanem röpke 30 éve (azaz 3 évesen...), de 2004-ben debütált.
Norvégia lakója, a 2008-as Narnia filmfolytatás (nemtom mi a címe) egyik betétdalát készítette (Lucy címmel).
Kísérletező/indie/artrockot játszik, hajlamos nem hangszerként kitalált dolgokból hangot nyerni és azt is fölhasználni valamelyik számához. Elég bátor, karakteres számai vannak.
És mily meglepő, ő is idén jelentetett meg új albumot (Featherbrain), és az ő új albuma is bitangjól sikerült!



Ez pedig az új klipje, ami nekem nagyon tetszik, bár elég fura lett...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése