2014. április 3., csütörtök

Latin nyelvtanulásról

Rengeteg mindent akarok egyszerre megtanulni, és szokás szerint hebrencs módon mindenbe belekezdek, mindenképp emlékeztetnem kell magam ilyenkor, hogy ne hagyjak el semmit, csak szüneteltessem, ha szükség van rá...
A nyelvtanulási cél most két holtnyelv: latin és ógörög, de megmagyarázhatatlan okokból elsőbbséget kapott a latin amit szépen-lassan tanulok, bár ha rohamtempót erőltetnék talán meg is utálnám. Így viszont kifejezetten kellemes.

Tehát kezdő szinten vagyok még, a nyelvtani alapokat tanulgatom és alap szókincset, szóval gondoltam megosztom haladásom állomásait, hátha segít valamilyen módon ez másoknak akik szintén szeretnének megtanulni ezeken a nyelveken maguktól. Persze jobb lenne tanárnál, úgy mindig jobb nyelvet tanulni, de nekem éppenséggel pénzem sincs és vállalható időpontban sincs fix szabadidőm rá. Ez van.

Két forrásból dolgozom, az egyik a Szabó Ervin Könyvtár, aminek egész jó nyelvtanulós részlege van, ha más nyelveken akar tanulni az ember azokhoz is rengeteg anyagot lehet ottan találni. A másik forrás netes latin oktató oldalak, amik általában angol nyelvűek.
Ezek ingyenes cuccok, és rövid feladatokkal is lehet ellenőrizni hogy éppen mennyire sikerült megtanulni a dolgokat.

Amiket most megmutatok az egy angol nyelvű kezdő latin oktató oldal, a Wikipedia latin verziója (banyek, de megörültem amikor ezt megtaláltam!), és a Vatikán honlapjáról latin nyelven a Biblia (mert sztem poén ebből nézegetni a nyelvtani formákat, és rengeteg részt ugye ismer már az ember belőle így nem hat olyan idegenül...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése