2010. november 7., vasárnap

Alone/Faet


Év: 2007
Ország: Thaiföld
Műfaj: horror, dráma, thriller
Rendező: Banjong Pisanthanakun, Parkpoom Wongpoom
Szereplők: Marsha Wattanapanich, Ratchanoo Bunchootwong, Vittaya Wasukraipaisan

A történet:
Pimnek születésnapja van... valaki másnak is éppen akkor lenne, de az illető nem ünnepelhet vele.
A bulin Pim barátai kártyán jósolnak neki, azt mondják, hogy amit régen elvesztett, most visszatér...
Este telefonhívást kap, hazahívják Thaiföldre, mert az anyja kórházba került. A nő kénytelen visszautazni Koreából, bár nem szívesen, mert amióta a sziámi ikertestvére meghalt, a bűntudat miatt mindent hátra akart hagyni. Most viszont visszatér a régi családi házba, és eszébe jutnak a testvérével töltött idők emlékei, és az, hogy megígérték egymásnak, hogy mindig együtt lesznek. Ezt az ígéretet Pim akkor szegte meg, amikor a szétválasztásukat szorgalmazta, ami Ploy veszte lett.
Ploy viszont nem viseli túl jól, hogy csak ő halt meg...

Személyes vélemény:
Több hónappal ezelőtt (vagy talán már egy éve...) elkezdtem nézni ezt a filmet, de kb. 20 perc múlva ki is kapcsoltam, hogy keressek valami érdekesebbet. Persze már akkor sem tartottam rossznak, csak nekem úgy tűnt, hogy ez egy szokásos riogatós-kísértetes film, a már megszokott klisékkel... Most viszont egy fokkal elszántabban ültem neki, és azt kell mondanom, nagyon kellemeset csalódtam ebben a filmben. A igaz, hogy rengeteg nagyon tipikus dolgot fölhasználtak benne ( csak a legáltalánosabbak közül: fürdőkád, tükör, lift, lépcső, ágy... a szokásos riogatós helyzetek megteremtésének leggyakoribb elemei), elég kiszámítható volt, hogy mikor fog a szellem felbukkanni, de attól még egész hatásos volt (mert ha a kísértet baromi ronda, akkor a néző meg fog ijedni tőle, akár tudja, hogy mikor fog megjelenni, akár nem...). Szóval úgy gondoltam, hogy egy nagyjából közepes film, semmiképp sem rossz...
Aztán az utolsó 20-30 perc nagyot változtatott a véleményemen... (hogy mi történik a végén, nem fogom elmondani...még szép hogy nem.) A lényeg annyi, hogy szerintem zseniális (ha nem is a legeredetibb, akkor is egy jó húzás volt), érdemes kivárni emiatt a film végét... nem hittem volna, hogy ilyen jó lesz.

Ajánlás:
Parás filmet a parás filmek kedvelőinek... viharos estén, sötétben, egyedül...
Amúgy a Shutterhez hasonló kategóriában van, ha az bejött valakinek, valszeg ez is tetszeni fog, bár szerintem ez jobb (nekem a Shutter valamiért kicsit idétlen...).

ok, a 2 és a 3 között, inkább 3-mat adtam, mert lehet, hogy én már túlságosan megszoktam az ilyen kísértetek látványát XD...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése