2012. április 21., szombat

És megint színház (Peer Gynt meg Kasimir és Karoline)

Most a Peer Gynt, egy Henrik Ibsen mű, az Örkény Színházban... megvannak a jegyek jövő hét szombatra. Kíváncsi vagyok rá, most egyébként elég jó dolgok mennek az Örkényben, érdemes átnézni a műsorát, szerintem még jó pár előadásukra el fogok menni.
Kattints erre a szövegre, ha bővebb információhoz szeretnél jutni ezzel kapcsolatban

Éééés, azt hiszem, még nem is írtam a Kasimir és Karoline-ről, szóval most írok:
A címszereplő pár éppen az Oktoberfesten van, de miután Kasimir nemrég lett munkanélküli, őt igazából nem is érdekli a fesztivál, emiatt jól össze is vesznek. Karoline jól akarja érezni magát, zeppelint bámulni meg duhajkodni, emiatt lelép, és összeismerkedik egy másik fickóval. Eközben Kasimir összetalálkozik egy ősbunkó barátjával és annak nőjével. A fickó segít Kasimirnek leinnia magát a sárga földig és igyekszik átadni neki a bunkóság tudományát, eközben persze többször is véletlenül találkozik az ex pár...

A történet dióhéjban valahogy így néz ki, sikerült úgy leírnom, mintha itt valami hű-de-nagy hangsúly lenne a románcon, de baromira nem így van.
Hatvanvalahány felvonása van két órában, szóval ezek elég rövidek, van, amelyik talán egy perc sincs. A felvonásokat a függöny össze- és szétvonásával jelzik, közben a mesélő a színpad elején ül egy zongoránál, azon játszik, és nagy vonalakban ad egy kis összegzést arról, mi lesz a jelenetben. Amúgy az előadás egy kicsit a bábozásra emlékeztetett, ugyanis a színpadból csak annyi látszott, amennyin elfér a zongora, a többit paravánnal eltakarták, ami egészen a plafonig ért, és középtájt volt egy kb. másfél/kettő x három/három és fél méteres bevágás, ott játszódott az egész. Emiatt minden közelebb volt, a teremben meg amúgy sem voltak messze a székek a színpadtól, szóval szerintem ezt még a leghátsó sorokból is elég jól lehetett látni. Én a 3. sorban ültem, ami jjóóó közel volt, de nem vészesen.

A darab nagyon vicces volt, és hát igen, az emberek többsége tényleg olyan, mint ahogyan itt bemutatták... le lehet tagadni, de így van.
Szerintem ez még azoknak is nagyon bejönne, akiket amúgy nem nagyon vonz a színház, vagy csak nem tudnak dönteni, hogy melyik előadás tetszene nekik... Mindenképp érdemes legalább egyszer megnézni, én szeretnék még egyszer elmenni rá.

Ezt szintén az Örkényben láttam pár hete, kattints erre a szövegre, ha a színház honlapján akarod megnézni az infókat az előadásról


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése