2012. március 31., szombat

Zene, Könyv, Színház

Zene: mostanában rengeteg remek együttesre bukkantam, ezért kitaláltam, hogy kb. 3 naponta lesz egy bejegyzés egy együttesről/zenészről, amit 1-2 mondatban bemutatok, és 3-4 számot idepasszintok a youtube-ról (azért ilyen sokat, mert 1 számból nem lehet igazán megtudni, hogy milyen zenéket csinál az adott banda), remélem, valami újat is tudok majd mutatni, vagy legalább érdekes lesz valakinek valami belőle...

És voltam gordonkakoncerten a Fugában vasárnap, Rohmann Ditta játszott Bachot és Kodályt (nem annyira a népdalos, inkább kamarazenés korszakából). Bach c-moll szvitje (BWV 1011) nekem kissé kaotikus volt, Kodály Szólószonátája, op.8, jobban tetszett, néha olyan volt, mintha egy történetet mesélt volna el, gyakran voltak benne random pengetős elemek.
Rohmann Ditta nevével még több koncertnél lehet találkozni, érdemes megnézni, nagyon jól játszik.

Könyv: Az Ulysses mellett most 4 újabb könyv került a listámra, ezeket könyvtárból vettem ki, szal nem ártana 1-2 héten belül kiolvasni őket (nem nagy terjedelműek, szóval ez nem nagy feladat)
Szabó Ervintől kaptam kölcsönbe:
  • Emile M. Cioran: A bomlás kézikönyve
  • Hahn István: Zsidó ünnepek és népszokások

Japán Alapítvány könyvtárából kölcsönöztem 2 könyvet még, gyakorlás céljából.

Majd mindegyikről írok többet vagy kevesebbet.

Színház: Gondolom, már mindenki tudja, hogy ma van a Színházak Éjszakája, még csütörtökön mentünk, hogy majd hű-de megvesszük a jegyet rá, de már baromi régen elfogytak... de azért még tudtunk olcsóbban előadásra jegyet venni, úgyhogy ma este az Örkény Színházban megnézem a Kasimir és Karoline-t (Ödön von Horváth darab, Bagossy László rendezőtől).

Még sok hónapja voltam a Nemzeti Színházban, megnéztem az Ember tragédiáját (Alföldi Róbert rendezés). Hááát... öszintén: magát az eredeti művet nagyon nem szeretem. Sokadszor kellett nekiállnom olvasni, hogy végigérjek rajta, mert nagyon nem bírtam a főszereplőket (Éva: sablonos, kiszámítható, egyszerű, általában hülye. Ádám: öntelt. ) Persze megértem, hogy miért olyan nagy jelentőségű ez a mű, de én nem szeretem... azt nem mondom, hogy rossz, nyilvánvalóan nem az, csak nekem nem jön be. Ennyi. Ehhez képest az előadás jó volt, nagyon ötletes és eredeti, bár nem sikerült megkedveltetnie velem az írást.

Ezen kívül ugyanott láttam még a Magyar ünnepet. Nézzétek meg. Kötelező.

Kattints ERRE a szövegre, ha az Ember tragédiája oldalára akarsz jutni a Nemzeti Színház honlapján.

Kattints ERRE a szövegre, ha a Magyar ünnep oldalát akarod megnézni.

Kattints ERRE a szövegre, ha a Kasimir és Karoline-ra vagy kíváncsi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése