2010. december 16., csütörtök

Leák/Mystics in Bali

Év: 1981
Ország: Indonézia
Műfaj: horror, fantasy
Rendező: H. Tjut Djalil
Szereplők: Ilona Agathe Bastian, Yos Santo, Sofia W. D.

A történet:
A főszereplő csaj a fekete mágia iránt érdeklődik, és az egyik ismerősével el is mennek egy leák mágikus szertartásra. Cathyre akkora hatással voltak az ott látottak, hogy elhatározta, ő is ki akarja tanulni a leák mágiát. Mahendra figyelmezteti a csajt, hogy megjárhatja ezzel a tudással, de Cathy erősködik, és pár nappal később már le is egyeztetik a tanfolyamot egy boszorkánnyal. Egyezséget kötnek, a lány eltanulja a leák fortélyait (bármilyen alakot föl tud venni, ugyanolyan rondán tud röhögni, mint a banya, és a testét elhagyva akár egy repülő fej is lehet, ami maga után húzza a belső szerveit...), de a fekete mágia mindig rosszul sül el, és ez most sincs másképp...

Személyes vélemény:
Valamiért vagyok olyan szerencsés, és általában jó filmeket fogok ki megnézésre, azért persze becsúsznak gyengébbek is, de hát ez van... Nem ismerem eléggé az indonéz filmeket, úgyhogy nem nagyon tudom megállapítani, hogy abban a korban mennyire számított jónak náluk ez a film, annyit tudok, hogy ez itt és most nekem nem jött be...
A szöveg fájdalmasan gyenge és erőltetett volt, a Cathy és Mahendra egymással folytatott párbeszédei voltak a legrosszabbak, egyrészt mert nem illett a sok szentimentális, csöpögős áradozás az adott helyzetekhez, másrészt fárasztó volt. Mondanom sem kell, hogy a színészek sem voltak valami profik (bár láttam rosszabbat, ez még nem volt annyira vészes...).
A folyamatosan jelenlévő zene olyan, mint amilyeneket általában csináltak a 80-as évekbeli filmekhez, nem túl feltűnő, de amikor az ember észreveszi, akkor zavaróvá válhat...
A speciális effektekre, meg úgy a látványra összességében azt lehet mondani, hogy vicces volt, ami tök jó lett volna, ha tényleg viccesnek szánták volna a készítők... de ha jól sejtem, akkor komolyan gondolták ezt, ami nem jó jel... Amúgy ez volt az egyik legnagyobb problémám a filmmel, hogy nem tudtam, hogy milyen reakciót akartak kiváltani a készítők a nézőből...
Összegezve: ezt a filmet nem éppen nekem találták ki, de attól még más lehet, hogy hatalmas értékeket fedez fel benne... én csak egy repülő, vérszívó fejet találtam, ami elég cool volt, de sajna ez még nem menti meg a filmet...

(Trailert nem találtam)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése